onsdag 27 juli 2011

En kärleksförklaring

Din stolthet ville jag åt. Du var så trosviss vid montern i kongresshallen, så övertygande, en säljare med driv och skinn på näsan. Högerhanden kom flygande emot mig alldeles naturligt, i en säker sväng, van att du utökar ditt nätverk minut för minut. Min egen brukar komma mer dröjande, som om jag behöver ge order till förflyttning först. Men det var groparna under käkbenen som jag såg, och ögonglittret som synkade perfekt med segerleendet. Det ilade långt ner mellan benen.

Du äger, och jag är värd dig. En guldkant i vardagen. Du platsar i vilken reklamfilm, vilket Sköna Hem-reportage och vilken företagsledning som helst. Blå vindar och hav. Du är min investering i framtiden. Du säljer, jag konsumerar och räknar poäng. Oh yes. Det är på dig jag hänger mitt hopp om beundran, rubriker, barnbarn och en trygg pension.

Jag älskar dig.

(dagens uppmaning: skriv om att investera)

3 kommentarer: