lördag 15 september 2012

Var dags fundering (inte en särskrivning)

Kanske blir det ett nej. För de flesta blir det ett nej. Så är det bara.
Kanske behövs en omarbetning. Eller kanske flera. Det är nog bäst att jag väntar.
Och jag som är så gammal passar nog inte in i förlagets utgivning.

Eller också får jag ett ja. Då kommer alla att analysera varenda ord. Kritisera mina stereotypa karaktärer, och tycka att jag borde ha skrivit något helt annat.
När jag möter människor vet jag inte vilka som har läst och inte läst. Vilka som pratar om min berättelse bakom min rygg.

Nej, jag är faktiskt inte klar än. Jag bara funderar lite.

4 kommentarer:

  1. Intressanta funderingar. Men hur gammal skulle vara för gammalt på det där förlaget(!)

    SvaraRadera
  2. Intressant. Men går de verkligen efter ålder?

    SvaraRadera